Maria Salomé Faria Braga Osório

Professor Convidado Equiparado a Prof Auxiliar

27 de Julho 2012 - Universidade do Minho
Defesa da Tese de Doutoramento, “John Cheever and Ann Beattie: Echoes of Generational Memory in Their Shorter (and Longer) Fiction” (“Aprovado” por Unanimidade)

19 Fevereiro 2004 - Universidade do Minho
Defesa da Tese de Mestrado, “Reading Roth Reading Roth: “Muito Bom” (Muito Bom por Unanimidade)

1994/95 – 1998/99 - Universidade do Minho
Licenciatura no Ensino de Português-Inglês
Diploma de Excelência: 1994/95, 1995/96, 1996/1997, 1997/1998

Literatura Norte-Americana, Conto, Microconto

ContArt – Mutação e Migração nas Narrativas Contemporâneas: conto, microficção e transmédia

“The Plot Against America – an Imaginary Journey into the Past”, Intertextual Dialogues Travels and Routes, Departamento de Estudos Ingleses e Norte-Americanos, Instituto de Letras e Ciências Humanas, Universidade do Minho, 2007, pp. 105 -113.

“Editors and Censors”, Censura e Inter/Dito, Censorship and Inter/Diction, IX Colóquio de Outono, Universidade do Minho – CEHUM, 2009, pp. 303-313.

Salomé Osório. Reading Roth Reading Roth: A [New] Philip Roth Reader. VDM Verlag Dr. Müller, 2010. ISBN 3639245350.

“Ann Beattie’s Follies: Families Who Say Too Little and Feel Too Much”, Views from the Edge: The Short Story Revisited, 9th International Conference on the Short Story in English (no prelo).

“‘Me, I write poes’: Lydia Davis’s microfiction”, Short Fiction in Theory & Practice (submetido).

“On the art of containment of the very short story: is it a seed that grows or a bush that is pruned down?”, Atas do XIV Colóquio de Outono, Humanidades. Novos Paradigmas do Conhecimento e da investigação (submetido).