Skip to content

Papers

Wednesday 9

12:00 Iria Bello. Del procesamiento al uso: un estudio de corpus en inglés moderno tardío sobre la focalización en registro científico
12:20 Philippe Seigneur. Visiolettres, de Gutemberg à la digitalisation des livres
12:40 Andrés Torres Rivera. Detection of Semantic Neologisms in Spanish with a biLSTM-CRF model
13:00 Susana Martins. Humanidades Digitais & Literatura: uma adaptação intersemiótica de Os Lusíadas
13:20 Md. Sadequle Islam. Use of Google Classroom for Learning English: a study of the perception of Bangladeshi University Students
13:40 Ignacio M. Palacios Martínez. Some Insights into the Teaching of Vocabulary with New Technologies

16:30 Graciele Gonzaga, Elaine Oliveira. Google Docs: um novo olhar para redação escolar
16:50 Cristina Milagrosa Castillo Rodríguez, Milagros Torrado Cespón. Digital resources for flipping a language classroom
17:10 Paulo Novo, Paulo Matos. REDA - Plataforma de Recursos Educativos Digitais Abertos
17:30 Ana Elina Martinez-Insua, Javier Perez-Guerra. Un achegamento á innovación docente baseado en retos

18:30 Juliana Cristina Faggion Bergmann. Integración de tecnologías en prácticas de formación inicial de profesores de lenguas extranjeras
18:50 Priscila Cristina dos Santos. Adaptações do Cânone: releituras de clássicos das literaturas brasileira e portuguesa na aula de PLE através das TIC
19:10 Mbyavanga Emília Bundo. Criação de materiais didáticos para o ensino do português LNM em Angola: do papel ao digital
19:30 Jean Mathieu Tsoumou. English as an international language: English/French language alternation in politically motivated CMC in Congo-Brazzaville
19:50 Juliana Cristina Faggion Bergmann. Aplicaciones móviles como recursos pedagógicos: diseño y aprendizaje  

Thursday 10

11:30 Sabrina Gomes and Maria Raquel Bambirra. Promoção de aprendizagem incidental de inglês como língua estrangeira por meio do uso de Scribblenauts Unmasked
11:50 Analía Percovich, Alejandro Tosi, Luis Chiruzzo, Aiala Rosá. Fun with Words: Ludic Applications for English Teaching Support
12:10 Andrea Rubert. Jogos didáticos digitais: entre o exercício e o entretenimento
12:30 Mª Luz Castro Pena, Silvia López Gómez. Cumpren o seu obxectivo os xogos serios? Estudio de caso: CLMNTK
12:50 Luis Hernandez-Ibáñez, Viviana Barneche-Naya. Experiencias en gamificación para la difusión del patrimonio histórico. Mundos virtuales y motores de videojuego
13:10 Raquel González López, Andrea Piñeiro Grueiro, Sonia Rodríguez Goyanes, Paula Vázquez Castiñeira. Operación Especial Moenia
13:30 Iria Santos. Monumento
13:50 Nereida Rodríguez-Fernández. MIMOMÚ: programa digital de estimulación musical temprana

17:45 Patricia Martin-Rodilla, Cesar Gonzalez-Perez, Pablo Gamallo. Discovering Agency in Spanish Legal Texts: A natural language processing and conceptual approach to finding legal agents
18:05 Bernabé González, Isabel Ivagnes, Joaquín Lejtreger, Luis Chiruzzo, Aiala Rosá. Using Natural Language Processing for Supporting English Teaching
18:25 Timóteo Muhongo. Comparação de Formas Lexicais em Português Angolano e Europeu
18:45 Ana Carolina Ramalho Alcantara, Tiago Torrent. Computational modeling of modifier-x constructions of Brazilian Portuguese.
19:05 Frances Adriana Laureano De León, Harish Tayyar Madabushi. Code-switch Embeddings for Sentiment Analysis
19:20 Yerai Doval, Jesús Vilares. Impacto da mala segmentación depalabras nos modelos de word embedding
19:45 Jose Ramom Pichel Campos, Pablo Gamallo Otero, Iñaki Alegria Loinaz. Distância interlinguística diacrónica automática entre variantes de Português e Espanhol através da perplexidade
20:05 Afonso Xavier Canosa Rodrigues. Elaboração de uma taxonomia e instanciamento numa ontologia de entidades geográficas mencionadas num
corpus histórico